Jakie znaczenie ma copywriting w branży fotograficznej?

Branża fotograficzna, tak jak i każda inna, wymaga bardzo dobrego marketingu. Na rynku, co kilka chwila pojawia się kolejna nowa firma, która oferuje podobne usługi. Jak więc skutecznie zadbać o to, aby nasza strona zdobywała o wiele więcej wyświetleń niż strona konkurencji? I tu z pomocą przychodzi nam SEO, czyli innymi słowy pozycjonowanie marki. Każdy przedsiębiorca, który chce aby jego biznes dobrze prosperował, ma świadomość, że jedną z najważniejszych rzeczy jest zadbanie o pozycjonowanie strony swojej strony internetowej.

Marketing fotografa

Każdy dobry fotograf, który nie posiada w dzisiejszych czasach własnej strony internetowej ani profilów na znanych portalach społecznościowych praktycznie nie istnieje i nie ma większych szansach na osiągnięcie sukcesu oraz zainteresowanie swoimi usługami potencjalnych klientów. Media społecznościowe pozwalają nie tylko zyskać popularność, zwiększyć swoje zasięgi, ale będzie pozwalało na zbudowanie swojej własnej marki.

Kilka dobrych porad dla fotografów z zakresu SEO

Dobre SEO fotografa powinno zawierać:

  1. Przede wszystkim pamiętaj o tym, że dobry tytuł to podstawa i ma bardzo duże znaczenie. Powinien on być związany z tematyką naszej strony i działalności.
  2. Optymalizacja grafiki i treści w obecnych czasach to po podstawa. Aby znaleźć na najwyższych pozycjach w wyszukiwarkach należy zadbać o wysokiej jakości treść, która wzbudzi zainteresowanie, będzie przystępna i zatrzyma uwagę osoby na chwilę dłużej. Do zdjęć warto dołączyć ciekawe opisy, które nie tylko sprawią, że fotografie będą wyświetlały się o wiele częściej w wynikach wyszukiwania, a dodatkowo sprawią, że potencjalni odbiorcy będą o wiele bardziej zaciekawieni zdjęciami.
  3. Bardzo ważne są również słowa kluczowe. To właśnie dzięki nim będzie o wiele łatwiej wyszukiwać stronę i zdobywać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
  4. Nie można zapominać również o szerokiej promocji w mediach społecznościowych. W branży fotograficznej takie portale, jak Facebook czy Instragram są idealnym rozwiązaniem do zamieszczanie zdjęć. Media społecznościowe oprócz bardzo przystępnych regulaminów dają duże benefity w postaci np. regularnego kontaktu z klientami.
  5. Należy pamiętać też o utrzymywaniu kontaktu ze swoimi odbiorcami. Warto na bieżąco odpowiadać na wiadomości i komentarze. Dobrym pomysłem na zwiększenie swoich zasięgów i zyskiwanie coraz większych zasięgów jest organizowanie różnorodnych konkursów.

 

Portale społecznościowe dla fotografów

Jak już wcześniej zostało wspomniane, media społecznościowe, które towarzyszą nam w codziennym życiu, są bardzo ważne w celu docierania do swoich potencjalnych klientów. Jednakże oprócz takich portali, jak Facebook, Instagram czy Twitter, istnieje wiele innych mediów i portali, które skupiają przede wszystkim środowisko artystyczne, np.:

  • Behance – platforma należąca do sieci Adobe, na której można publikować zdjęcia z odnośnikami do naszej strony. Jest to jedna z największych platform zrzeszających fotografów, artystów i grafików.
  • 500px – na tej platformie można znaleźć wiele profesjonalnych prac fotografów z całego świata. Jest to dobre medium do zostania zauważonym i nawiązania współpracy.
  • Flickr – to serwis, który stworzony został głównie do gromadzenia i udostępniania zdjęć w internecie. Dużą zaletą Flickr jest możliwość sprawdzania statystyk wyświetlania każdego z opublikowanych zdjęć.